Ev yapımı erişte tarifi


Malzemeler:
1 kilo un
5 yumurta
2 yemek kaşığı tuz
4-5 yemek kaşığı sıvı yağ
Hamuru yoğurmak için su
Hamuru açmak için ayrıca un
Hazırlanışı: 
Hamur yoğurma kabının içine, kullanacağınız bir kilo unu ekleyin. Üzerine tuz ve sıvı yağ ilave edip, yumurtaları kırın.
Su ile yoğurarak katı bir hamur hazırlayın. (Hamurun katılığı mantı hamuru kıvamında olacak.)
erişte
Yoğurduğunuz hamurun üzerine bez örterek yarım saat dinlendirin.
erişte
Dinlenen hamurunuzu sekiz eşit parçaya bölün.(Ben hamuru tavada pişirdiğim için bezeleri küçük yaptım ve yemek tabağı büyüklüğünde açtım.)
erişte
Yine mantı hamuru gibi kalın olacak şekilde açın.
Tavayı önceden harlı ateşte ısıtın, ısınan tavayı kısık ateşe alıp açtığınız hamurları kabartmadan önlü arkalı pişirin. Pişen hamurlarınızı üst üste koyun. Hamur açma ve pişirme işinin sonuna geldiğinizde hamurlarınızı kesmeye başlayın. (Ben bu iş için ekmek kesme tahtamı kullandım.)
erişte
Hamurlarınızı önce kalın şeritler halinde kesin. Sonra eninden ince ince kesin. Kestiğiniz hamurlar yaş olduğu için bir bez üzerinde kurumaya bırakın.
erişte

Ev yapımı erişte tarifi Ev yapımı erişte tarifi Reviewed by Radical Media on Aralık 07, 2013 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.