Yaşlanmaya Karşı Etkili Vitaminler


C Vitamini

Ne işe yarıyor? 

• Hava kirliliği, sigara ve güneşin yaydığı zararlı ışınlar serbest radikallerin oluşmasına neden olur. Bunlar da zamanla cildinizi yaşlandırır. C vitamini, bu tahribatı azaltan bir antioksidandır. Deriye doğrudan uygulandığında güneşin zararlı etkilerine karşı cildi korur. Kolajen üretimini artırarak cildin genç görünmesini sağlar. 
• Ayrıca yapılan araştırmalar C vitaminin, kanserden korunma noktasında da etkili olduğunu gösteriyor. 

Nerede bulunur? 

Taze sebze ve meyveler en iyi C vitamini kaynağıdır.


E Vitamini

Ne işe yarıyor? 

• Yağda çözünen bir vitamin olan E vitamini, kremlerde kullanıldığında kuru ve çatlamış cildi onarır. 
• Cildi UVB tahribatından koruduğu için güneş kremlerinde de sıkça kullanılır. 
• Doğru miktarda alınacak E vitamini, serbest radikallerin verdiği zararların azaltılmasına yardımcı olur. Bağışıklık sistemini güçlendirir. 

Nerede bulunur? 

Fındık, ceviz, tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, soya yağı, kanola yağı gibi bitkisel yağlar en iyi E vitamini kaynaklarıdır. Ayrıca gıda takviyelerinde ve doğrudan cilde uygulanan krem ve losyonlarda da bulunur.


A Vitamini

Ne işe yarıyor? 

• Doğrudan deriye uygulandığında (retinol içeren kremler gibi) güneşin olumsuz etkilerini ve ince çizgileri azaltır. 
• Doğru miktarda alındığında kemik sağlığını korur. Ancak gereken miktardan fazla alındığında kemik dokuya zarar verebilir. 

Nerede bulunur? 

Yumurta, ciğer, yağlı balıklarda bol miktarda bulunur. 


Niasin

Ne işe yarıyor? 

• Bir B grubu vitamini olan niasin, zamanla nem kaybeden cildinizin nemi tutmasına yardımcı olur. 
• Ölü derinin vücuttan atılmasını kolaylaştırır. 
• İyi kolesterolün artmasını, trigliseridin düşmesini sağlar. Bu da kalp krizi riskini azaltır.

Nerede bulunur? 

Balık, et, tavuk eti, yumurta ve zenginleştirilmiş ekmek gibi birçok yiyecekte bulunur.


Vitaminleri kullanırken dikkat etmeniz gereken birkaç şey var; 

Prospektüsleri okuyun

Vitamin haplarından daha iyi sonuç almak ve mide bulantısı yaşamamak için prospektüsleri mutlaka okuyun. Kimi zaman boş mideyle vitamin almak mide bulantısına yol açabilir. Ayrıca bazı vitaminler yiyeceklerle birlikte alındığında, bazıları ise boş mideye alındığında daha iyi emilir.


Ne kadar kalsiyuma ihtiyacınız var?

Kalsiyum, düzenli ağırlık egzersizleriyle birlikte kemik erimesinin sizden uzak durmasını sağlar. Az yağlı süt ve süt ürünleri, koyu yeşil sebzeler, kalsiyum yönünden güçlendirilmiş soya ürünleri, tofu, güçlendirilmiş tahıllar en iyi kalsiyum kaynaklarıdır. Peki günde kaç miligram kalsiyuma ihtiyaç duyduğunuzu biliyor musunuz? Kadınların yaşa göre alması gereken günlük kalsiyum miktarı şöyle: 

4-8 yaş: 800 mg. 
9-13 yaş: 1.300 mg. 
14-18 yaş: 1.300 mg. 
19-50 yaş: 1.000 mg. 
51-70+ yaş: 1.200 mg.