Ayak Kokusunu Önlemenin 20 Yolu


Ayaklarımız neden kokar? Terimizle beslenen ve ayaklarımızı kokutan bakteri yüzünden. Kokuyu önlemenin yolları burada.

Ayaklarımız Neden Kokar?

Ayaklarımız neden kokar? Terimizle beslenen ve ayaklarımızı kokutan bakteri yüzünden. Bakteriler ayağınızdaki tere doğru çekilir ve ondan beslenmeye başlar. Bu bakteriler, ayağınızdaki organik asit biçimindeki atıklardan kurtulur. Bu organik asitlerin güçlü, keskin bir kokusu vardır ve ayaklarınızı kötü kokutur.
Kötü kokulu ayaklar birçok insan için günlük rutinin bir parçasıdır. Bazıları bunu ciddiye alır, bazılarıysa umursamaz. Ne var ki doktorlar birkaç ipucu ve yöntemle kronik ayak kokusuyla savaşabileceğimizi söylüyorlar.
İşte ayak kokusunu önlemenin 20 yolu:
  1. Ayaklarınızı havalandırıp kuru tutun. Ayak kokusunun en yaygın sebebi ayakların (genelde terden) ıslanmasıdır. Ayakkabılarınıza ve çoraplarınıza ihtiyacınız olmadığında ayaklarınızı düzenli olarak havalandırın.
  2. Nem tutmayan çoraplar giyin. Özellikle ayaklarınızı kuru tutmak içim tasarlanmış çoraplar vardır. Gün boyu çorapla ayakkabı giyiyor ve ayaklarınızı düzenli olarak havalandıramıyorsanız bu nem kontrol çoraplardan almanız mantıklı olur.
  3. Tuzla yıkayın. Tuzlu su cildinizi kurutabilir, o yüzden ayaklarınızı tuzlu suda yıkarsanız ayaklarınızın nemini azaltabilirsiniz, bu hızlı kokma eğilimlerini azaltacaktır. Duş aldıktan sonra ayaklarınızı ılık tuzlu su solüsyonuna sokun. Durulamayın; sadece bir havluyla silip çorap giymeden önce ayaklarınızı tamamen kurutun.
  4. Sirkeyle yıkayın. Sorunu azaltmak için ayaklarınızı haftada bir iki kere sirkeye de sokabilirsiniz. Tabii, sirke de koktuğundan dolayı bunu günün sonunda, hiçbir yere gitmeyeceğiniz zaman yapmak isteyeceksiniz. Ayaklarınızı yıkayın, iyice kurulayın, bir çift çorap geçirin ve yatın.
  5. Yeşil veya siyah çayla yıkayın. Ayaklarınızı sirkeye yıkama fikri aklınıza yatmadıysa ama ayaklarınızı bir şeyle yıkamak isterseniz ayaklarınızı çaya sokma seçeneğini deneyebilirsiniz. Siyah çay en iyisi olsa da yeşil çay da işe yarar.
  6. Ayaklarınızı ovalayın. Ayaklarınızı suya sokmanın yanı sıra, ayak kokusu sorununu azaltmak için onları ovalayabilirsiniz. Bu en iyi, güçlü bir kokusu olan doğal evde bakım ürünleriyle yapılır. Zencefil, turp ve limonun hepsiyle ayağınızı ovalayıp tamamen temizleyebilirsiniz. Bunu haftada bir kez yapın.
  7. Ayakkabılarınızı da kurulayın. Ayaklarınızı kurulayıp ardından terli ayakkabılar giyerseniz yine hemen ayaklarınız kokar. Ayakkabılarınızı yeniden giymeden önce havalandırın (tercihen dışarıda, böylece evi kokutmazsınız.)
  8. Hava geçiren ayakkabılar bulmaya çalışın. Eğer nemi içinde tutan ayakkabılar yerine hava alan ayakkabılar giyiyorsanız ayak kokusu sorununu epey azaltırsınız.
  9. Ayakkabılarınızı düzenli olarak değiştirin. Aynı ayakkabıları her gün giymeyin çünkü bu, sorunu kötüleştirir. Giydiğiniz ayakkabıları düzenli olarak değiştirin ki her giyişte doğal olarak kurusunlar.
  10. Ayakkabılarınızı çorapla giyin. Spor ve topuklu ayakkabıları çorapsız giymek teri tutmalarına yol açar, bu da ayakkabının kokusunu artırıp ayaklarınızı etkiler. Naylon çorap giyen kadınlar bazı ayakkabıların içine kısa çorap giyerlerse sorunu daha da azaltırlar. Burada açık parmaklı ayakkabılar ve sandaletler istisna, bunlar çorapsızken ayakların daha fazla havalanmasını sağlar.
  11. Ayaklarınıza ayak deodorantı sıkın. Marketlerde satılan bir ayak deodorantını ayaklarınızda düzenli olarak kullandığınızda sorun genelde geçer.
  12. Gerektiğinde deodorant kullanın. Evet, koltukaltına sürdüğümüz deodorant/ter önleyiciyi alıp ayaklarınıza sürebilirsiniz. Koku azalacaktır. Ayaklarınızın kokusundan utandığınızda ve sorunu hemen geçirmek istediğinizde bu çabuk bir çözüm sunar.
  13. Ayakkabılarınızın içine deodorant sıkın. Ayaklarınız için ürünlere ilaveten ayakkabılara sıkılan deodorantlar da vardır. (Bu ürünün en yaygın türü pudralardır.) Mısır nişastası ve kabartma tozu kullanabileceğiniz evde bakım ürünleri arasında. Bunları gerekince kullanın.
  14. 14.   Ayaklarınızda her gün benzoil peroksit jeli kullanın. Bu, soruna yol açan bakterileri azaltabilir.
  15. 15.   Terinize neyin yol açtığını belirleyip sorunun çaresine bakın. Stresten dolayı terliyorsanız rahatlama teknikleri yapın. Sıcaklık yüzünden terliyorsanız kendinize pervane alın. Egzersiz yaparken terliyorsanız spor salonuna yanınızda temiz bir çift çorap ve ayakkabıyla gidin.
  16. 16.   Beslenmenizi ve diğer vücut kokularınızı düşünün. Eğer kokanın sadece ayaklarınız değil vücudunuzun geri kalanı olduğunu fark ederseniz sorun beslenme kaynaklı olabilir. Kendinize ne yediğinizi ve bunun ayak kokunuzu artırıp artırmadığını sorun.
  17. 17.   Yeterince çinko alın. Bu, ayak kokusu olan insanların arasında yaygın bir beslenme sorunudur: Beslenmelerinde yeterince çinko almıyorlardır. Öyle olup olmadığını kontrol edin ve almıyorsanız çinko ilavesi yapın. Koku geçebilir.
  18. 18.   Ayaklarınızı günde en az bir kere bakteri önleyici sabunla yıkayın. Yapmanız gereken esas şey ayaklarınızı temiz tutmak. Bazı insanlar sorunu kontrol altına almak için ayaklarını günde iki üç kere yıkamak durumunda kalırlar. Bu yıkama için birkaç dakika ayırırsanız sorun geçecektir.
  19. 19.   Daha ciddi bir sorun olmadığını temin edin. Bütün bunları yaptığınız halde sorununuz hala devam ediyorsa bir tür ayak hastalığınız olabilir. Bir podiyatra gidip kontrol ettirin.
  20. Doktorun reçete ettiği ciddi çözümler. Başka ayak sorununuz olmadığını öğrenebilirsiniz ama durumunuz tıbbi çözümler gerektirecek kadar kötü olabilir. Ayak düzenine reçete edilebilecek çözümler arasında reçeteli güçlendirici antibiyotikler, etil alkollü alüminyum klorür, Botoks hatta ameliyat içerebilir. Bu tabii son çare olmalıdır.
Tüm ayak sağlığı sorunlarınız için sitemizi ziyaret edin!